Friday, April 18, 2008

دعای مارجینال

از کنار مطب دوست پزشکم می گذشتم. از پنجره نگاهی به داخل انداختم. دعا کردم کارش رونق بگیرد و بیمارانش خیلی زیاد شوند. بعد فکر کردم که مردم آلبانی را هم دوست دارم و این دعای جالبی نیست.
فکر کردم اگر در ازای زیاد شدن هر یک مراجعه کننده به مطب دکتر و رونق حاصل از آن (f(x تا خوشحال شوم که در آن x تعداد مریض دکتر است و از سوی دیگر، اگر به ازای هر یک عدد مریض اضافه در آلبانی (g(y تا ناراحت شوم که y تعداد کل مریض ها در آلبانی است، دعا کردم خدا این دو تابع را برابر کناد! آمین :)

8 comments:

Mahtab said...

The number of patients of Albany can remain the same, and the number of your friend's patients can grow!
It's a matter of reputation :-)

navid said...

این گزینه رو هم حتما با خدا مطرح می کنم!

Laleh said...

این نوشته خدا بود!

Anonymous said...

Chera inja hame chi pichide hast?

Anonymous said...

ایوب آقا یه بار میگفت:انشا الله تو دنیا هیچ کس مریض نباشه و مردم فقط واسه چکاب پیش دکتر برن

Anonymous said...

chera 2a nakardi f(x)-g(x) maximize beshe?

navid said...

Na ehsan, f(x) moshtagh e oon chizi hast keh too zehn e to'e!

"اگر در ازای زیاد شدن هر یک مراجعه کننده به مطب دکتر و رونق حاصل از آن (f(x تا خوشحال شوم "

Anonymous said...

raast migi! :p