Tuesday, January 26, 2010

جلسه دوم

جلسه دوم بهتر پیش رفت. قرار بود در مورد این که "چه جوری می دونیم چیزی رو که می دونیم" صحبت کنم. در واقع یک مقدمه ای هستش بر انواع روش های تحقیق در علوم انسانی با تاکید بیشتر روی آزمایش.

اوج کلاس زمانی بود که برایشان در مورد آزمایش زندان استنفورد حرف می زدم. اول پرسیدم که چطور می توانند یک تحقیق طراحی کنند که علت رفتارهای خاص زندانبان ها و زندانی ها را جستجو کنیم. و بعد یک ربع از کلاس را درباره آزمایش زندان استنفورد حرف زدم. یک فیلم پنج دقیقه ای هم نشان شان دادم. بچه ها به شدت جذب شده بودند. به قول اون آقا حتی یک نفر "مژه نزد"!..

احساس کردم یک کمی هم ترسیده بودند!عصر برای تک تک شان ایمیل جداگانه زدم و به نظرسنجی آنلاینی که قبلا جواب داده بودند پرداختم. آن هایی که نگران بودند که ریاضی شان ضعیف است را تشویق کردم که تمرین ها را به موقع بدهند و هر وقت سوال داشتند در قرارهای ملاقات حل تمرین یا من حاضر بشند. ضمنا به حل تمرین هم گفتم که نیازی نیست بیاید و در کلاس بنشیند. برود و درس خودش را بخواند!.. امروز هفت دقیقه زودتر کلاس را تعطیل کردم. همیشه البته کلاس را با دقت ثانیه شروع می کنم.

2 comments:

Laleh said...

من از شنیدنِ این که بقیه چه جوری کلاس هاشون رو اداره می کنن خیلی خوشم می آد!
مث رد و بدل کردنِ دستور پخت یک غذای خیلی خوشمزه می مونه برام!!!

Unknown said...

باسلام وخسته نباشيد
وبلاگ جالبي است
من از تهران كامنت ميگذترم خودم هم تدريس مي كنم
جالبه در مورد شرايط تدريس اونجا با اينجا صحبت كنيد مثلا آيا سيلابس آمار و... قديمي وبراي 20 سال پيش است يا استاد به دلخواه خود مي تواند عوض كند آيا براي آمار علاوه بر مسائل فرمولي و... تحقيق ميداني وتجربي سركلاس يا منزل هم مي دهند وكلا تجربيات خودتان را در اختيار ما هم بگذاريد
موفق باشيد