Friday, February 05, 2010

راهپیمایی های قدیمی

فکر می کنم چهار تا از بیست و دوی بهمن ها را به راهپیمایی رفته باشم. همه شان در دوران خاتمی بود. سه تا یشان را دقیق تر یادم هست. یکی به شدت برف می آمد و بابا و مامان هم آمده بودند که مواظب من و مهشید باشند! یک بار تنها رفته بودم و یک بارهم با سرتوماس رفته بودم. یادش به خیر، یک عکس از خاتمی در صفحه وسط ویژه نامه بیست و دوی بهمن یکی از روزنامه ها بود و ما هم آن را به سمت جایگاه گرفته بودیم. بعد جوانی که ردیف جلوتر بود و عکس رهبر به دست داشت هی موقعیتش را طوری تنظیم می کرد که جلوی ما باشد و دوربین ما را نگیرد! و ما هم کم نمی آوردیم و عکس مان را کمی جا به جا می کردیم. عقبی ها هم هی من را تشویق می کردند! آخر آن جوان از رو رفت...

دورانی بود که امیدی بود... و من فکر می کردم بی انصافی است که خاتمی را تنها بگذارم... ای کاش این بار موسوی تنها نماند.

یادداشت قدیمی ام در موضوعی مرتبط با دهه فجر (+)

10 comments:

باد صبا said...

سلام
چند تا نوشته اخیر رو که نخونده بودم خیلی جالب بودند و بامزه.
اون تصویر مبهم همینطور
به امید فردایی بهتر

مداد said...

انگار که 22 بهمن نمی خواهد برسد. مثل تعطیلات تابستانی زمان مدرسه.
خوشحال می شم اگر به مداد هاش ب سری بزنید

navid said...

به مداد - جالب بود پست هات... نمی شد اون جا پیغام گذاشت اومدم این جا پیغام گذاشتم!ه

Anonymous said...

آناهيد
اي واي كه شماهايي كه دور از ايران هستين چقدر دلتون خوشه
فراموش كردين قتلهاي زنجيره اي در زمان جناب سبز رخ داد
همه اينا يك جنسن و هرجا كه مصلحت اقتضا كنه پاشونو كنارميكشن مثل نوه ننجون
فقط حيف اين وسط كلي انسان پامال ميشن كه دل براي اين مملكت ميسوزونن
ديگه نه مردي باقي مونده و نه اميركبيري

Anonymous said...

آناهيد
اي واي كه شماهايي كه دور از ايران هستين چقدر دلتون خوشه
فراموش كردين قتلهاي زنجيره اي در زمان جناب سبز رخ داد
همه اينا يك جنسن و هرجا كه مصلحت اقتضا كنه پاشونو كنارميكشن مثل نوه ننجون
فقط حيف اين وسط كلي انسان پامال ميشن كه دل براي اين مملكت ميسوزونن
ديگه نه مردي باقي مونده و نه اميركبيري

خرچنگ زاده said...

من هم همون راهپیمایی ای که برف بود با بابام رفته بودم
در ضمن امیدت به خدا باشه... من فکر نمی کنم شرایط بدتر شده باشه که برعکس جامعه رو به رشده و آزادی های اجتماعی بیشتر شده. مشکل شما اینه که همه چیز رو یک شبه می خواهید . خلاصه اینکه گاماس گاماس... با بی قانونی و بلوا و بل بشو هم چیزی حل نمیشه. خیلی بشه اینکه دوباره 30 سال عقب می افتیم

نیوشا said...

با بلبشو چیزی درست نمیشه ولی با شکنجه و کشتن جونها خیلی اوضاع بدتر میشه....

medad said...

مداد هاش ب با "نیک آهنگ کوثر هستم" به روز شد. بفرمایید تو دم در بده!

Sir Thomas said...

are, yadameh ghashang. :-) ey val bood.

ارمیا said...

نوید جان پیشبینی ت از راهپیمایی فردا چیه؟
چند وقتیه بی نصیب مون گذاشتی از تحلیلهای خوبت.