Thursday, June 12, 2008

دلایل محکم من برای طرفداری از آلمان!


طرفداری همیشگی من از آلمان در تمامی بازیهای جهانی و اروپایی، البته، دلیل محکمی دارد: شش سالم که بود پسرخاله ام که دوستش داشتم رفت آلمان! همین شد که ما طرفدار آلمان شدیم. بعد با توجه به این که پسرخاله ما حتما جایی می رود که آدم های درست و حسابی آن جا هستند فکر کردیم که بهترین ترکیب لباس ورزشی هم به طرز واضحی بلوز و جوراب سفید و شلوار مشکی است واین بود که بیشتر طرفدار آلمان شدیم. و بعد طبیعتا، بیشتر، بازی های آلمانی ها را پیگیری کردم و اسامی بیشتری یادگرفتم و دوباره احساس طرفداری بیشتری کردم. حالا آلمان تیمی شده بود که می توانستم درموردش ساعت ها حرف بزنم و این بود که آلمان به من در حضور دوستانم اعتبار می داد و من در پاسخ احساس طرفداری بیشتری می کردم.. خلاصه دلایل طرفداری همیشه محکم بوده است!... بعد این قدر بازی های آلمانی دیده بودم که برایم احساس آشنایی و لذت بیشتری می داد و بر طرفداری اضافه می کرد و حتی الان دیگر دلایل بسیار منطقی تاکتیکی هم برای این طرفداری داشتم. چند وقت پیش وقتی پسرخاله ام گفت که امکان داشت آن موقع به جای آلمان به فرانسه برود احساس کردم در این صورت الان چقدر نگرش فوتبالی من فرق می کرد!

یادم هست که بچگی ها یکبار از یکی از پسرهای فامیلمان پرسیدم که چرا طرفدار برزیل است. جواب های تحلیلی زیادی داشت. اما در عین حال فهمیدم که قبل از این که بفهمد که فوتبال چیست یک عدد پیراهن ورزشی تیم برزیل را هم به عنوان کادو گرفته است! خلاصه معلوم نبود که آن تحلیل ها نتیجه طرفداری اوست، یا آن طور که خودش ادعا می کرد موجب طرفداری اوست و یا این که اصلا "طرفداری" خودش موجب ایجاد خودش است و در این میان اتفاقات تصادفی اولیه می تواند اثرات بزرگی در نتیجه نهایی داشته باشد.

پ.ن. امسال فقط ده دقیقه از هر بازی را از این جا می بینم. در طول روز به شدت سرکارم و البته دسترسی به امکانات تلویزیونی مورد نیاز هم ندارم.

7 comments:

Anonymous said...

باختید که استاد. اقلا این دلایل طرفداری رو یه روز دیگه می نوشتی.

Peyman Abschreiber said...

جالبه . منم به نظرم 7 8 سالم بود که طرفدار پرسپولیس شدم چون اول اسمم "پ" بود . حالا خوب شد مثلا اون موقع پگاهی در لیگ نبود وگرنه مایع شرمندگی بودیم الآن !

Anonymous said...

nammordim o belakhareh ye nafar naa-ebn-ol-vaght peyda shod belakhare! rasman be sotooh oomadeh boodam dige in chand vaght har rooz ta ye teami (mibare ya ghahreman mishe), fardaash 60 nafar elam e ozviat dar community e tarafdrara e oon team (dar facebook o...) mikonan! :D

Behnam said...

salam
az nazar e vaght khob are va inke bazi ha dar tool e rooz e va ziad nemishe niga kard. amma az nazar e emkanat e TV, mitoonid online niga konin:
http://sports.espn.go.com/broadband/espn360/index

navid said...

merc behnam.

Anonymous said...

اتفاقا چند شب پيش داشتم بازي آلمان و كرواسي را مي‌ديدم و ليشامي كه هيچي از فوتبال نمي‌داند هم حتي فهميد كه چه‌قدر كرواسي به‌تر از آلمان بازي مي‌كند و بالطبع از پيروزي كرواسي در برابر آلمان خوش‌حال مي‌شود چون خدا وكيلي حقش بود :)

Anonymous said...

بچه ننه اي ديگه! آخه پسر خاله هم ميشه فاميل تا دوستش داشته باشي