Sunday, August 25, 2013

لیگ امسال

خلاصه: به نطرم تیم‌های امسال لیگ رو می‌شه از نظر کیفیت به سه دسته تقسیم کرد: دسته اول: استقلال!. دسته دوم: فولاد و سپاهان. دسته سوم: پرسپولیس، تراکتور، ذوب آهن.

مشروح اخبار!: هفته ششم لیگ هم تموم شد. خیلی از خلاصه‌بازی‌ها رو دیدم. اگه داده‌های مربوط به عملکرد سال‌های گذشته و قضاوت‌های شخصی‌ام رو هم اضافه کنم به نظرم:

1- امسال استقلال با اختلاف خیلی خوبی می‌تونه قهرمان بشه. کار اصلی قلعه نوعی هم باید مدیریت حاشیه های احتمالی در نیم فصل دوم باشه. که به نظرم کار راحتی خواهد بود، چون زود با بقیه تیم ها فاصله خواهند گرفت و جذابیت ایجاد حاشیه هم برای دیگران کم خواهد شد...
2- محمد قاضی اگه مصدوم نشه جز 3 نفر اول گلزنان لیگه و شاید هم آقای گل بشه. من که از استیل‌اش خوشم میاد از این پیش‌بینی خودم خوشحالم!
3- تیم‌های دیگه‌ای که تا جای خوبی مدعی باشند، به نظرم فولاد و سپاهان هستند. سپاهانِ امسال از پارسال ضعیف‌تره، ولی به هرحال تیمشون صاحاب داره! فولادِ امسال از پارسال بهتره، مربی‌شون هم که خوبه، یک مقداری جوون‌نند... فکر کنم این دو تا تیم دوم و سوم بشند.
4- برای پرسپولیس هم رتبه‌ای بهتر از 4 پیش بینی نمی‌کنم. امتیازها رو هم، آقای علی دایی، به مدد داد و بیداد کردن و متهم کردنِ داور و فدراسیون جمع می‌کنند... به عنوان یک پرسپولیسی هیچ راه حلی برای این تیم، در این "برهه حساس کنونی" ندارم! احتمالا رتبه‌ای بین چهار تا شش بگیره.
5- شخصا دوست دارم تراکتور خوب باشه توی لیگ. خیلی پتانسیل‌اش بالا نیست. با تجربه علی کریمی تا یک جاهایی می‌رسند، ولی ظرفیت قهرمانی ندارند؛ به نظرم. فک کنم رقابت تراکتور بیشتر با پرسپولیس باشه، برای رده هایی تو حوالی چهار و پنج و شش.
6- فکر می‌کنم ذوب آهن هم جز تیم‌هایی باشه که امسال خوب کار کنه و مکانی حدود 4-6 بگیره.
7- تیم‌های سقوط کننده هم شاید استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز باشند...

No comments: